15 aug. 2011

Pagemodo

Har din skola en facebook-sida? Då kan ni använda pagemodo för att skapa en snygg design.
http://www.pagemodo.com/
Den som ska skapa "pagemodo-sidan" måste vara en av ägarna till skolans facebook-sida.
När du har loggat in väljer du vilken sida du vill skapa en landningssida till.
Det finns sedan en rad olika mallar att välja på och man kan ställa in och ändra mallarna.
Välj ut några snygga foton som representerar er som organisation och lägg till dem.
Vill man,så kan man länka direkt till sin egen hemsida,vilket jag gjorde när jag testade det, och
det fungerade riktigt bra.
Alla användare får EN pagemodo-landningssida gratis, och då är det pagemodos logo på två ställen på sidan. Jag tycker personligen att det trevliga bemötandet man får överväger reklamen men det är något som man får diskutera på skolan.
Har man bara några bra bilder så går det fort att sätta ihop en landningssida och det var absolut inget svårt. Tar man bort sidan med jämna mellanrum kan man använda den för att få pusha för nya kurser, tipsa om saker, göra någon liten tävling osv.osv.
Jag tycker att det är jätteroligt när man kan göra snygga saker utan att behöva programmera, för det har jag inte lärt mig än. Det får ingå i 5 års planen tror jag. =)
/Sfilararen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar